آیا طلا برای مرد حرام است و چرا؟

با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا برای مردان، استفاده از این فلز در بین آقایان رو به افزایش است، در این گزارش برای اثبات علت حرام شمردن آن برای مردان در دین مبین اسلام توضیحاتی ارائه خواهیم داد .

چرا طلا برای مردان مضر است؟

طبق بررسی‌های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود.

به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، جا برای گلبول‌های قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌های سفید و قرمز خون می‌شود. همین امر باعث بروز کم‌خونی در مردان و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می‌شود که همگی بر اثر اختلال در گلبول‌های بدن مردان ایجاد می‌شود.

اما در اینجا شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که پس چرا زنان می‌توانند از طلا استفاده کنند؟ اگر طلا روی تعادل گلبول‌های بدن مردان تاثیر می‌گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند.

در نگاه ابتدایی شاید حق با شما باشد، ولی مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می‌دهند تفاوت‌هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد.

طلا حاوی اشعه‌هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. این مساله در مورد مردان کاملا صدق می‌کند ولی در زنان خیر.

 


می پسندم نمی پسندم
دانلود / توضیحات بیشتر