هدف حمل ونقل پایدار

هدف حمل ونقل پایدار افزایش کارای و جابه جایی مسافر  و خدمات با حداقل مشکالت دسترسی است اگر حمل و نقل پایدار مورد توجه قرار نگیرد در آیندی نزدیک به یک بحران بزرگ مبدل میشود. به طور کلی میتوان در یک جمله حمل و نقل پایدار را این گونه تعریف نمود :

جابه جایی سریع مردم با حداقل نمودن هزینهها همراه با حداکثر نمودن خدمات و کاستن از مضراتی که میتواند در محیط زیست برجای گذارد همچنین در گزارش بانک جهانی 1336حمل و نقل پایدار و ارکان آن به شرح زیر بیان شده است نخست؛ رکن اقتصادی و مالی که شامل مناسب بودن ساختار سازمانی، اقدامات، سرمایه- گذاری برای زیرساختهای حمل و نقل است. دوم؛ رکن زیست محیطی و اکولوژیکی که شامل بررسی چگونگی سرمایه گذاری برای حمل و نقل و انتخاب اشکال مختلف حمل و نقل که روی کاهش مصرف انرژی و انتشار اثر میگذارد.

سالانه بودجه نسبتا زيادي صرف تأمين نيازهاي حمل و نقل موتوري در شهرها می شود. واردات بنزين، ساخت و ساز جاده ها، هزينه تعميرات و نگهداري خودروها، از جمله اين هزينه ها هستند. همچنین نقش بارز تردد خودروها در عوارض زيست محيطي از قبيل مصرف انرژي، ايجاد آلينده هاي هوا و صوت بر اين هزينه ها مي افزايد. در اين راستا، لزوم توجه به مديريت زيست محيطي در حمل و نقل شهري افزايش مي یابد. يكي از راهكارهاي اين نوع مديريت استفاده هرچه بيشتر از مدهاي غيرموتوريیعنی پياده روي و دوچرخه سواري است.

 

 

برای دانلود و مشاهده عکس های حمل و نقل غیر موتوری ایمن تردد کلیک کنید


می پسندم نمی پسندم